SEO (Search Engine Optimization)

Bij SEO (Search Engine Optimization), ook wel zoekmachine optimalisatie, draait het in grote lijnen om het vergroten van de online vindbaarheid van de website en een goede positie in de zoekmachine van Google.

 

SEO gaat vandaag de dag veel verder als het focussen op een zoekwoord. De gebruiksvriendelijkheid, look & feel, maar ook de gebruiksveiligheid spelen een belangrijke rol in de beoordeling van een goede website. Met andere woorden: de user experience.

 

Een website wordt beoordeeld door het algoritme van Google op meer dan 200 factoren: de Google rankingfactoren. Aan de hand van deze factoren rangschikt Google de website binnen alle online zoekresultaten.

Onafhankelijk van de branche waarin je actief bent, is zoekmachine optimalisatie nodig om online vindbaar te zijn. SEO is géén eenmalige werkzaamheid, maar zal wekelijks/maandelijks moeten worden bijgehouden om succes te boeken. Daardoor kan jouw website op den duur hoger in de resultaten komen.

 

Aan de hand van de nieuwste tools en tricks in online marketing gaan wij aan de slag met jouw website zodat jij hoger gaat scoren in zoekmachines en makkelijker online vindbaar bent voor de doelgroep!

 

Zoekmachine optimalisatie kan grofweg worden onderverdeeld in de volgende twee onderdelen:

Online marketing pakketten

Een SEO analyse of maandelijks online marketing support in het budget van jouw Start-Up. Bekijk hier onze pakketten!

1) SEO content

 

Content betekent de inhoud van de website: de teksten en de boodschap daarvan over een bepaald onderwerp of product. SEO content bevat de juiste zoekwoorden, structuur en afbeeldingen. Goede content is SEO-proof wanneer dit voor zowel Google als de bezoeker (klant) een waardevolle tekst is.

 

De bezoeker

Jou potentiele klant is op zoek naar iets specifieks en deze wil je dan ook voorzien van de beste informatie, zodat deze bezoeker uiteindelijk een klant wordt. Een goede tekst schrijf je niet zomaar. Een tekst moet informatief zijn, een tikje creatief en een commercieel tintje hebben zonder dat het gezien wordt als een directe sales babbel.

 

Als een bezoeker langer op een pagina blijft, waardeert hij of zij de inhoud van de pagina. Dit merkt Google op, en waardeert jouw website daardoor ook weer beter.

 

Google

Google moet ook kunnen analyseren waar een pagina & tekst over gaat. Een menselijk brein kan verbanden tussen bepaalde woorden, zinnen en gezegdes begrijpen. Google kan dit helaas (nog) niet helemaal. Daarom moet content ook geoptimaliseerd worden voor Google. Daar komen ze zogeheten ‘keywords’ dan bij kijken. Op basis van een aantal belangrijke zoekwoorden, relevant aan jou product of dienst, moet een tekst worden geschreven.

2) Technische SEO

 

Technische SEO is niets meer als de technische kant van zoekmachine optimalisatie: alles naast de content zelf. Echter moet dit onderdeel niet onderschat worden. Het gaat hierbij om SEO technieken welke ‘’achter de schermen’’ gebeuren. Denk hierbij aan de volgende belangrijke onderdelen:

 

Website architectuur: de juiste URL strcutuur, de website veilig maken aan de hand van een SSL-certificaat (dit zorgt voor een https verbinding, en dus ook voor het ‘groene slotje’ wat je vaak in de adresbalk bij websites ziet) en interne links.

 

Website snelheid .

 

Zichtbaarheid van de website op verschillende devices en browsers.

KOM EEN KOPJE KOFFIE MET ONS DRINKEN!

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen onder het genot van een kopje koffie? Laat het ons weten!

WIJ GAAN VOOR TEVREDENHEID