Google Tools

Google Analytics

 

Als starter in de (online) markt zijn er een aantal (gratis) Google tools waarvan je zeker gebruik moet maken. Zodra jouw website live is, wil je natuurlijk analyseren wie, waar en wanneer iemand jouw website bezoekt. Dit activeren doe je door de website te linken aan het Analytics account. Maak daarvoor een account aan bij Google Analytics met gebruik van jouw Gmail account. Na aanmelding krijg je eenmalig een unieke code, welke je moet koppelen aan iedere webpagina. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op of lees verder op deze pagina.

Google My business

 

Heb jij ook een fysieke winkel of bedrijfsadres, dan is het ook aan te raden het bedrijf aan te melden bij Google Business. Op deze manier ben je gemakkelijk vindbaar in Google wanneer iemand specifiek naar jou contactgegevens zoekt.

De voordelen van een listing bij Google My Business:

 

Voeg foto’s toe van je producten, bedrijf en personeel

 

Update je openingstijden en contactinformatie

 

Trek meer klanten met reviews en beoordelingen

Google Search Console

 

Wil je dat de website goed gevonden wordt? Dan moet Google jouw website wel goed kunnen vinden en beoordelen, het zogenoemde ‘’crawlen’’. Om Google een duwtje in de goede richting te geven, meld je jouw site aan bij Google Search Console (voorheen Webmaster Tools).

KOM EEN KOPJE KOFFIE MET ONS DRINKEN!

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen onder het genot van een kopje koffie? Laat het ons weten!

WIJ GAAN VOOR TEVREDENHEID