E-mail marketing met Mailchimp

Online nieuwsbrieven versturen

Meest effectieve marketingmiddel

Gepersonaliseerde nieuwsbrieven

E-mailcampagnes zijn nauwkeurig te meten

100% AVG-Proof

Waarom e-mail marketing

 

Wil jij vanuit je eigen bedrijf & website een digitale nieuwsbrief versturen? Begin dan met e-mail marketing. E-mail is ook dit jaar weer als #1 naar voren gekomen uit onderzoek naar het meest effectieve marketingmiddel!

 

Mailchimp

 

Wij koppelen jouw WordPress website met het e-mailprogramma Mailchimp. Vanuit Mailchimp kan je gemakkelijk e-mailadressen verzamelen middels een inschrijf optie op de website. Hiermee kan je potentiële klanten benaderen met een e-mailcampagne (nieuwsbrief).

mc_freddie_color
mc_script_black

Stap 1 is het opzetten van een Mailchimp account. Vanuit daar kunnen e-mail templates worden opgesteld en worden gevuld met content. Adressen kunnen worden geïmporteerd en verdeeld in segmenten. Daarnaast biedt het programma ook rapporten van verzonden nieuwsbrieven welke inzicht geven in het aantal geopende e-mails, clicks & conversies.

Starten met e-mail marketing?

Als je vanuit je eigen bedrijf & website een digitale nieuwsbrief met e-mail marketing wilt vertsuren en je wilt hier graag hulp bij. Neem contact op met ons!

Meer over e-mail marketing

E-mail marketing varianten

 

De varianten e-mailmarketing bestaan uit:

 

Nieuwsbrieven

Eenmalige acties

Transactionele e-mails

Event-driven e-mails

 

Mailchimp biedt ook handige integraties voor een webshop. Denk hierbij aan het versturen van e-mails..

 

.. met items welke wachten in het winkelmandje,
.. met items welke iemand eerder bekeken heeft,
.. met items welke relevant zijn aan een eerder gekocht product.

Maar wat zijn dan de voordelen van e-mail marketing?

 

  1. Voordelig: je hebt geen briefpapier of postzegels nodig gezien alles digitaal gaat en dit geen extra kosten met zich meebrengt!
  2. Hoge ROI (return on investment): e-mailmarketing is een van de meest effectieve marketing middelen.
  3. Persoonlijk: personalisatie door middel van e-mailmarketing in een nieuwsbrief is gemakkelijk te realiseren wanneer de juiste gegevens verzameld zijn. Denk bijvoorbeeld aan een onderwerpsregel als ‘’Hi Anne, deze kledingitems wachten op jou in het winkelwagentje’’ als transactionele e-mail. Uit de praktijk is gebleken dat de respons op een mailing met 50% toeneemt wanneer men benaderd wordt aan de hand van een gepersonaliseerde e-mail.
  4. Meetbaar: Het effect van een e-mailcampagne is nauwkeurig te meten. Met een programma als Mailchimp heb je gemakkelijk inzicht in hoeveel mensen de e-mail goed hebben ontvangen, hoe vaak de e-mail is bekeken enz.

Misschien ook interessant

  • Social media marketing
  • Het effect van Social Media promotie ervaren?

     

    Lees meer

  • Online adverteren in Google
  • Graag advertenties plaatsen in Google?

     

    Lees meer

  • Online vindbaarheid van je website
  • Hoger in de Google zoekresultaten komen?

     

    Lees meer

  • Website bezoekers meten
  • Meten hoeveel website bezoekers je krijgt per dag?

     

    Lees meer